DeBeers می گوید تا پایان سال نشانه های کمی از بسته شدن معدن الماس شمال انتاریو وجود خواهد داشت

غول استخراج الماس DeBeers می گوید تا پایان امسال چیز زیادی در معدن ویکتور در نزدیکی Attawapiskat در شمال دور انتاریو باقی نخواهد ماند.

این معدن در سال 2019 بسته شد و شرکت مشغول از کار انداختن سایتی است که زمانی 500 نفر در آن زندگی و کار می کردند.

تری کروگر، افسر ارشد ارتباطات می گوید که بیشتر ساختمان ها تخریب شده و گودال روباز با 44 میلیون متر مکعب آب پر شده و به دریاچه تبدیل شده است.

او گفت: “ما امیدواریم که این امر طبیعی به نظر برسد.”

ما می‌دانیم که این مناطق سنتی هستند و می‌خواهیم مطمئن شویم که تا حد امکان به وضعیت طبیعی نزدیک‌تر بازگردانده می‌شوند و می‌توانند در آینده ایمن توسط مردم و حیوانات استفاده کنند.»

یک وانت بار سفید از یک سطح شیبدار در داخل یک معدن روباز پایین می‌آید که آسمان آبی در بالای آن قابل مشاهده است.
یک کامیون DeBeers در سال 2018 به گودال روباز معدن ویکتور فرود آمد که حدود 200 متر عمق دارد و اکنون همه آن زیر آب است. (اریک وایت/سی بی سی)

کروگر می‌گوید که کارخانه‌های صنعتی که در آن‌ها سنگ معدن فرآوری می‌شد در چند سال گذشته حذف شدند و صدها کامیون مواد در شبکه‌های یخی و جاده‌های زمستانی در دشت‌های خلیج جیمز خارج شدند.

این شرکت می‌گوید چیزهای زیادی از مجموعه معدن به جوامع جیمز بی اهدا شد، از جمله یک کامیون آتش نشانی و ژنراتورهای برق به Attawapiskat، یک کامیون نجات فرودگاه به Moosonee و تجهیزات ورزشی که به یک کارآفرین در Attawapiskat که قصد افتتاح یک مرکز تناسب اندام را دارد داده شد.

کروگر می‌گوید خوابگاه‌هایی که کارگران، به‌علاوه کافه تریا و سالن بدنسازی را در خود جای داده بودند، در چند هفته گذشته تخریب شدند و بقایای زباله در محل‌های دفن زباله در این مکان ذخیره می‌شوند، که برخی از آنها با مخالفت ملت اول Attawapiskat در همان نزدیکی مواجه شدند.

او می گوید که مجموعه اداری و ساختمان های باقی مانده باید تا پایان سال از بین بروند. در حال حاضر حدود 90 کارگر در ویکتور در چادر زندگی می کنند و همچنین انتظار می رود تا پایان سال این کار انجام شود.

یک عکس هوایی لوله‌ها، تجهیزات، ظروف و برخی ساختمان‌های کوچک را نشان می‌دهد که با تکه‌های رنگی مختلف خاک و برف در پس‌زمینه احاطه شده‌اند.
بقایای کمی از مجتمع معدنی ویکتور که زمانی گسترده بود، در آوریل 2023، با ساختمان‌های باقی‌مانده و 90 نفری که هنوز در محل کار می‌کنند، انتظار می‌رود تا پایان سال از بین بروند. (DeBeers Group Canada)

پس از آن، DeBeers گهگاه خدمه ای را برای انجام تعهدات نظارت بر محیط زیست خود می فرستد، که انتظار می رود تا سال 2039 ادامه یابد.

این شرکت در سال های اخیر حدود 1.4 میلیون درخت و درختچه بومی را در این سایت کاشته است که بذرهای آن توسط کودکان از Attawapiskat جمع آوری شده است.

DeBeers به ​​دلیل کارش در Victor، با جایزه احیای معدن یادبود Tom Peters 2022 که توسط بخش انتاریو از انجمن احیای زمین کانادا اعطا شد، مورد تقدیر قرار گرفت، که کروگر می‌گوید شرکت برای دریافت آن “عمیقا متواضع” بود.

سه ساختمان دو طبقه خاکستری در یک ردیف بر روی یک تکه خاکی خاکی ایستاده اند که توسط جنگل و آسمان آبی احاطه شده است.
مسکن حدود 500 کارگر معدن ویکتور اخیراً تخریب شد و بقایای آن در محل دفن زباله قرار گرفت. (اریک وایت/سی بی سی)

او گفت: “ما نزدیک به 20 سال است که روی بستن معدن ویکتور کار می کنیم، حتی قبل از شروع ساخت.”

بنابراین بستن معدن همیشه در خط مقدم ذهن ما بوده است، حتی قبل از شروع به کار.

DeBeers استخراج دومین ذخایر الماس در منطقه Attawapiskat معروف به Tango را بررسی کرده بود.

کروگر می‌گوید که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای توسعه این ملک ندارد، اما همچنان حقوق معدن را حفظ می‌کند.

ماشین‌آلات سنگین خرابه‌های ساختمان را روی یک کامیون بار می‌کنند در حالی که شمع‌های فولادی ساختمان در زمین باقی می‌مانند که توسط منظره‌ای برفی احاطه شده است.
در حالی که برخی از بقایای ساختمان‌ها در حال دفن زباله هستند، بیشتر آنها در جاده‌های یخی از جمله حدود 400 بار در سال 2023 حمل شده‌اند. (DeBeers Group Canada)