دانشگاه مانیتوبا قصد دارد تقلب هویت بومی را سرکوب کند

دانشگاه مانیتوبا (UM) در نظر دارد سیاستی را برای اساتید و دانشجویانی که مایل به ادعای هویت بومی در پاییز هستند، معرفی کند و بحث هایی را در مورد ریشه کن کردن کلاهبرداران به راه انداخت.

این اقدام پس از مواردی از کلاهبرداری هویت فرهنگی در دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه ساسکاچوان در میان دیگر دانشگاه‌های دوره متوسطه انجام شد.

کاترین کوک، نایب رئیس UM (بومی) گفت: “چالش هایی که در سطح ملی با کلاهبرداری هویت بومی رخ داده است، مطمئناً از نیاز ما برای حمایت بهتر از همکاران بومی خود حمایت کرده است.”

“وقتی تقلب هویت بومی رخ می دهد، واقعاً فرصتی را که به طور خاص برای مردم بومی وجود داشت، از بین می برد.”

این سیاست هنوز نهایی و تصویب نشده است، اما دانشگاه امیدوار است که آن را در پاییز اجرا کند. نه توصیه از طریق یک فرآیند مشارکت جامعه به رهبری بومی شکل گرفت و در یک توضیح داده شد گزارش منتشر شده در ماه مارس.

کوک گفت که این سیاست می‌تواند شامل فرآیندی پلکانی از روش‌های رسمی و جایگزین برای متقاضیان دسته‌های پذیرش بومی، موقعیت‌های هیات علمی و بورسیه تحصیلی برای تایید میراث خود باشد.

در این گزارش آمده است که می‌توان از افرادی که برای این فرصت‌ها درخواست می‌کنند درخواست کرد که اسناد رسمی از دولت‌ها و سازمان‌های فدرال، استانی یا بومی ارائه کنند.

به اشتراک گذاری یک داستان شخصی، شجره نامه، نامه های حمایت از اعضای خانواده یا رهبری جامعه نیز ممکن است به جای اسناد رسمی درخواست شود.

اظهارات خود را حفظ کنید: UM prof

به گفته کوک، دانشگاه خواهان یک رویکرد سیاستی یکسان نیست.

جلسات مشارکت جامعه تاکید کردند که این خط مشی شامل افراد بومی است که جدا از جوامع و فرهنگ های خود بزرگ شده اند، تازه شروع به برقراری ارتباط با هویت خود در دانشگاه کرده اند، یا فاقد وضعیت هستند یا به داشتن اسناد رسمی که تأیید می کند اعتقاد ندارند. او گفت که میراث آنهاست.

او گفت که اعضای جامعه همچنین پیشنهاد کردند که باید به این سیاست فضایی برای پیشرفت در طول زمان داده شود.

“زمانی که فرآیند خوداظهاری بیش از 10 سال پیش مطرح شد، ما با بهترین امکاناتی که در آن زمان داشتیم کار کردیم… این یک فرآیند در حال تحول خواهد بود. ما هرچه پیش برویم یاد خواهیم گرفت و خودمان را تطبیق خواهیم داد.”

Réal Carrière که کری متیس و استادیار دانشگاه UM است، سال گذشته پس از امتناع از ارائه اسناد رسمی که میراث خود را تأیید می کرد، پیشنهاد شغلی از دانشگاه ساسکاچوان را رد کرد.

خانواده کریر برای نسل‌ها در و اطراف منطقه کامبرلند هاوس کری و روستای متیس مجاور آن در بیش از 400 کیلومتری شمال شرقی ساسکاتون زندگی کرده‌اند. او گفت که با اطلاع از اینکه دانشگاه در حال توسعه سیاست هویت بومی خود برای بیان نگرانی‌های کوک است، با کوک تماس گرفت.

“من چیزی شبیه به این را نمی خواستم – رویکرد دانشگاه ساسکاچوان، [which] او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: به نوعی بر این فرض بنا شده است که همه در تقلب هویت مجرم هستند.

“من فکر می کنم ما هنوز باید به نوعی باور داشته باشیم که مردم بومی هستند. اما… وقتی موارد تقلبی وجود دارد، باید مکانیسم هایی وجود داشته باشد که به موسسه اجازه دهد تا به سرعت عمل کند.”

مردی با پیراهنی با گل های مهره ای به تصویر کشیده شده است.
Réal Carrière که کری متیس و استادیار دانشگاه مانیتوبا است، فکر می‌کند که سیاست هویت بومی دانشگاه مانیتوبا باید بر خوداظهاری تمرکز کند. (ارسال شده توسط Réal Carrière)

او از یکی از روش‌های جایگزین پیشنهاد شده در گزارش مارس ناراحت است و می‌گوید که مردم بومی نباید مجبور شوند داستان‌هایشان را تعریف کنند.

او گفت: «داستان‌های ما مقدس، شخصی و خود ما هستند.

کریر فکر می‌کند که سیاست هویت بومی UM باید بر خوداظهاری تمرکز کند.

“افراد باید این قدرت را داشته باشند که بگویند چه کسانی هستند.”

کیم تال بیر، استاد مطالعات بومی در دانشگاه آلبرتا، گفت: سیاست های هویت بومی که بر خوداظهاری متمرکز است، منجر به کلاهبرداری گسترده در دانشگاه های کانادا شده است.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «در حال حاضر، چیزی که ما در آن هستیم، یک هویت‌شناسی آزاد برای همه است. چنین تفاوت اساسی در درک بین مفهوم تعلق ملل بومی و این مفهوم انتخاب شهرک‌نشین وجود دارد.

زمانی که ما در مورد تعلق جامعه بومی صحبت می کنیم، در مورد یک انتخاب فردی صحبت نمی کنیم. ما در مورد تعلق، روابط، خویشاوندی و شهروندی صحبت می کنیم.

زنی با گوشواره های فیروزه ای و بلوز مشکی به تصویر کشیده شده است که به دوربین نگاه می کند.
Kim TallBear، استاد دانشگاه آلبرتا، امیدوار است که توسعه سیاست‌های هویت بومی نشان دهد که خودشناسی برای جلوگیری از کلاهبرداران کافی نیست. (عکاسی کیم تال بیر/اشتاینهاور)

TallBear گفت که دانشگاه ها برای درخواست اسناد رسمی از دانش پژوهانی که برای فرصت های خاص بومی درخواست می کنند، موجه هستند. او معتقد است زمانی که بیشتر مردم باید مدارک شناسایی را به طور منظم نشان دهند، خشمگین شدن از این موضوع یک استاندارد دوگانه است.

او گفت: “شما بدون ارائه شناسه استعمارگر به هر کجا که می روید، در دنیا حرکت نمی کنید.”

او امیدوار است که توسعه سیاست‌های هویت بومی در دانشگاه‌های دشتی به سایر مدارس کانادایی نشان دهد که خودشناسی برای جلوگیری از کلاهبرداران کافی نیست.

او گفت: “من نتوانستم خود را به عنوان داکوتا معرفی کنم. این یک خودشناسی نیست. این تعلق به یک جامعه است، چه موقعیتی داشته باشید یا نداشته باشید.”

راه‌هایی برای مستندسازی رابطه اجدادی و بیولوژیکی با آن جامعه وجود دارد، در صورتی که نوعی معیار شهروندی طردکننده وجود داشته باشد.»

با این حال، او نمی‌خواهد بومی‌هایی که از خانواده‌ها و/یا جوامع خود حذف شده‌اند احساس کنند که سیاست‌ها آن‌ها را کنار می‌گذارند، در حالی که هدفشان از بین بردن افرادی است که هیچ پیوند اجدادی یا خانوادگی با جوامع بومی ندارند.

او گفت: “من واقعاً متأسفم و مایه تاسف می دانم وقتی مردم ما که برای یک نسل قطع شده اند، وقتی خودشان را با چنین افرادی مخلوط می کنند. آنها یکسان نیستند.”

TallBear گفت که این موضوع بین المللی است زیرا دانشگاه ها باید اسناد را برای دانشجویان بومی کشورهایی از جمله ایالات متحده، مکزیک، هاوایی و سوئد تأیید کنند.

‘هیچ کاری نکردن یک انتخاب نیست’

ممکن است چندین سال طول بکشد تا دانشگاه‌های کانادا سیاست‌های هویت بومی خود را درست انجام دهند، اما او گفت امیدوار است این سیاست‌ها مانع از موج افرادی شود که هیچ ارتباط معتبری با جوامع بومی خود اعلام می‌کنند.

او گفت: «دانشگاه‌هایی در کانادا وجود خواهند داشت که تقریباً قدرت و تعداد افراد بومی را ندارند، و آن‌ها باید آن دانشگاه‌هایی را که همانطور که ما می‌دانیم انجام می‌دهند، تماشا کنند.»

“ما باید کاری انجام دهیم، و این سخت خواهد بود، و کار بسیار زیادی خواهد بود. هیچ مسیر آسانی وجود نخواهد داشت، اما انجام هیچ کاری یک گزینه نیست.”