طرح توسعه مجدد برای پارک ایر کانادا در مرکز شهر وینیپگ با هدف ایجاد تعادل بین ایمنی و آشتی

طرحی برای توسعه مجدد پارک مشکل دار مرکز شهر وینیپگ با هدف رسیدگی به نگرانی های ایمنی مطرح شده توسط ساکنان و کارگران در منطقه، در حالی که از جابجایی افرادی که در حال حاضر از این فضا استفاده می کنند، جلوگیری می کند.

کار بر روی بازسازی 2.5 میلیون دلاری پارک ایر کانادا، در نبش خیابان پورتیج و خیابان کارلتون، قرار است تابستان امسال آغاز شود.

مشورت با کسانی که در این منطقه کار و زندگی می کنند، مشکلات زیادی را در مورد پارک پیدا کرد، از جمله فعالیت های غیرقانونی مانند خرید و فروش مواد مخدر، قاچاق جنسی و خشونت.

با این حال، برای افرادی که به طور منظم از پارک استفاده می کنند، این یک فضای تجمع حیاتی است.

دانیل مک اینتایر کان می‌گوید: «کار زیادی برای اختراع مجدد این فضا انجام شده است و مطمئن شویم که ما لزوماً همه را از پارک بیرون نمی‌کنیم.» سیندی گیلروی، نماینده بخشی از مرکز شهر که شامل پارک است.

“بخشی از جامعه وجود دارد که آن پارک را دوست دارد. اما چگونه می توانیم همه را به پارک بیاوریم؟”

صبح روز سه شنبه، دارن برادبرن با گروهی از دوستانش روی نیمکت های اطراف پارک نشست.

مردی با موهای بلند مشکی به دوربین نگاه می کند.  او یک ژاکت زیپ‌دار خاکستری پوشیده است که زیپش تا حدی باز شده و هیچ پیراهنی زیر آن نیست.
دارن برادبرن می گوید که هر روز از پارک ایر کانادا بازدید می کند. او نگران است که هرگونه برنامه ای برای توسعه مجدد پارک، او و دوستانش را مجبور به ترک آن کند. (کامرون مکلین/سی بی سی)

او گفت که مردم در پارک، که بسیاری از آنها بی خانمان هستند، مراقب یکدیگر هستند، اما تعداد کمی هستند که برای دیگران دردسر ایجاد می کنند.

بردبرن گفت: “ما مراقب مردم خود هستیم.”

او نگران است که هرگونه طرحی برای طراحی مجدد پارک به معنای بیرون راندن او و دوستانش باشد.

او گفت: “هیچ چیز خراب نشده را تعمیر نکنید. خوب است. آن را به حال خود رها کنید.”

Cherise Sinclair حدود یک سال در مرکز شهر کار کرده است. او گاهی اوقات مردم را در پارک می بیند که پرخاشگرانه رفتار می کنند، “اما من فقط به راه رفتن ادامه می دهم.”

زنی عینک و پیراهن مشکی دارد.
Cherise Sinclair در مرکز شهر کار می کند. او دوست دارد پارک را با ویژگی‌های طبیعی‌تر، مانند باغ و گل، بازسازی‌شده ببیند. (کامرون مکلین/سی بی سی)

سینکلر از ایده توسعه مجدد پارک خوشش می آید و دوست دارد که شهر دارای ویژگی های طبیعی بیشتری مانند باغ یا گل باشد.

او گفت: “من احساس می کنم باید … منطقه را بازسازی کند، زیباتر به نظر برسد.”

“پیشبرد حقیقت و آشتی”

شهر وینیپگ سال گذشته برنامه های خود را برای توسعه مجدد پارک به عنوان بخشی از یک استراتژی 10 میلیون دلاری برای کمک به مرکز شهر برای بهبودی از اثرات همه گیر COVID-19 اعلام کرد. این استراتژی خواستار “احیای کامل پارک به عنوان یک فضای عمومی و در عین حال پیشبرد اهداف حقیقت و آشتی” بود.

این ساختمان که در ابتدا در سال 1985 ساخته شد، دارای ستون های بتنی بلند و یک فواره مرکزی بزرگ است. یک حصار سیاه زنجیره ای پارک را از ساختمان مجاور ایر کانادا جدا می کند، جایی که یک نگهبان در ورودی مستقر است.

کیت فنسکی، مدیر اجرایی منطقه بهبود تجاری داون تاون وینیپگ، که در این پروژه با شهر همکاری می‌کند، گفت: در حالی که طرح‌های نهایی ناقص باقی می‌مانند، احتمالاً آن ویژگی‌های پارک حذف خواهند شد.

او گفت: “این پارک در چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی نداشته است، بنابراین بسیار مورد نیاز است.” و افزود که امیدوار است طراحی مجدد تاج پوشش درخت بالغ پارک را حفظ کند.

با این حال، او گفت: “ما می دانیم که طراحی مجدد پارک در واقع تنها بخشی از راه حل است.” ما هنوز هم می‌خواهیم مطمئن شویم که این مکان مکانی است که افراد جامعه ما می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند، دور هم جمع شوند و زمان بگذرانند.»

اما توسعه مجدد همچنین باید به این سؤال بپردازد، “اگر کسی بخواهد به منابع یا پشتیبانی دسترسی پیدا کند، چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟” او گفت.

متیو دیویدسون، یکی از مالکان Spirit Horse Therapy، دو روز در هفته با مردم در پارک کار می کند. او گفت که موفقیت طرح توسعه مجدد پارک بستگی به این دارد که چه منابعی در اختیار مردم آنجا قرار خواهد گرفت.

او گفت: «بدیهی است که تلاش برای بیرون راندن مردم و … طرد کردن کارساز نیست.

افرادی که کلاه سبز به سر دارند در یک پیاده رو ایستاده اند و با گروهی از مردم صحبت می کنند.
کارگران شرکت Downtown Community Safety Partnership در سپتامبر 2021 در Air Canada Park با مردم صحبت می کنند. (دارین موراش/سی بی سی)

دیویدسون در حال کار بر روی طرحی برای ارائه “گشت های پایی سلامت روان” است که 12 ساعت در روز و هفت روز هفته در پارک مستقر خواهند شد.

لیا غازان، عضو پارلمان مرکز وینیپگ و شبکه تلویزیونی مردم بومی که دفاتری در کنار پارک دارد، به او مراجعه کردند تا طرحی برای رفع نگرانی های ایمنی در پارک تهیه کنند.

او انتظار دارد ماه آینده با شهردار اسکات گیلینگهام ملاقات کند تا در مورد این طرح صحبت کند.

روشنایی بهبود یافته، مرحله پیشنهادی

شهر قرارداد طراحی را به شرکت معماری Scatliff + Miller + Murray در ماه فوریه اعطا کرد. سال گذشته، این شرکت مشاوره و یک نظرسنجی آنلاین انجام داد و نظرات کاربران پارک و مردم منطقه را در مورد آنچه که دوست دارند ببینند جمع آوری کرد.

ویژگی‌های احتمالی پارک بازسازی‌شده می‌تواند شامل صحنه اجرا، نور اضافی، فضای سبز بیشتر و مناظر بازتر باشد.

انتظار می رود کار در ماه آگوست آغاز شود و تا بهار 2024 تکمیل شود.

گیلروی امیدوار است که طرح نهایی که در ژوئن یا ژوئیه پیش بینی می شود، اهداف شهر را برای احیای پارک و در عین حال حفظ آن به عنوان محل تجمع برآورده کند.

او گفت: “هرگاه در جامعه خود با فضای پارک و فضاهای طبیعی و چیزهای دیگر اصلاحاتی انجام می دهم، دنیایی از احساس مردم در جامعه خود، ایمنی و سرزندگی آن بخش از جامعه را تغییر می دهم.”

“بنابراین من می دانم که وقتی شما یک اصلاح را انجام می دهید، امیدوارم اوضاع را تغییر دهد.”