نمایندگان مجلس خواستار اعلام وضعیت اضطراری ملی در مورد خشونت علیه زنان بومی، دختران، مردم دو روح هستند

مجلس عوام روز سه‌شنبه طرحی را برای موافقت به اتفاق آرا به تصویب رساند و از دولت فدرال خواست تا خشونت مداوم علیه زنان، دختران و افراد دو روحیه بومی را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

این پیشنهاد توسط لیا غازان، نماینده NDP مرکز وینیپگ ارائه شد. همچنین از دولت می‌خواهد که «سرمایه‌گذاری فوری و اساسی» را برای ایجاد یک سیستم هشدار عمومی برای زنان، دختران و افراد دو روحیه بومی مفقود فراهم کند.

او گفت: “من امروز بسیار خوشحالم که همه اعضای پارلمان حقیقت را در مورد تاریخ این کشور به عنوان راهی برای حرکت رو به جلو تصدیق می کنند.”

غزه اکنون از دولت می خواهد که یک اعلامیه رسمی اضطراری صادر کند.

او گفت: “اعتراف به حقیقت یک چیز است و عمل به آن چیز دیگری است.”

تماشا | “یک نسل کشی در حال وقوع است”

مدیر اجرایی Tunngasugit: یک نسل کشی در حال وقوع است

نیکی کومکسیوتیکساک، مدیر اجرایی Tunngasugit، خواستار وضعیت اضطراری ملی در مورد تعداد زنان و دختران بومی کشته و مفقود شده است. کومکسیوتیکسک می گوید که 22 سال از قتل خواهرش می گذرد “و اوضاع بدتر می شود.”

سی‌بی‌سی نیوز از دولت پرسید که آیا وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد، اما پاسخ روشنی دریافت نکرد.

در بیانیه ای، دفتر وزیر روابط ولیعهد و بومیان گفت که به همکاری با شرکای خود برای رسیدگی به علل سیستماتیک خشونت علیه زنان، دختران و افراد دو روحیه بومی ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: واضح است که ما نیاز به انجام کارهای بیشتری داریم.

پیچیدگی‌های ذاتی دخیل در تغییر ساختارها و نهادهای اساسی زمان می‌برد و برخی از آن‌ها مستلزم اقدام مستمر در طول نسل‌ها هستند.»

Motion همچنین خواستار یک سیستم هشدار اضطراری جدید است

طرح غزه همچنین از دولت می خواهد که یک سیستم هشدار لباس قرمز ایجاد کند. مانند Amber Alerts برای کودکان گم شده، هشدار لباس قرمز هنگامی که یک زن بومی، دختر یا فرد دو روح گم می شود، اعلان های اضطراری را برای عموم ارسال می کند.

اتاوا در حال تشکیل میزگردی از نمایندگان فدرال، استانی، منطقه‌ای و بومی است تا در میان گزینه‌های دیگر درباره نحوه راه‌اندازی هشدار لباس قرمز بحث کنند.

دولت 2.5 میلیون دلار را طی پنج سال آینده در آخرین بودجه فدرال برای کار میزگرد اختصاص داد. غزه گفت این به اندازه کافی خوب نیست.

غزه گفت: «این یک بحران است.

ما امتیاز بحث و مناظره را نداریم… عزیزان ما مفقود شده اند و دولت باید هم اکنون اقدام کند.”

بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری، این ادعا را رد کرد که دولت پا به پای خود می کشد.

بلر پنجشنبه گذشته با غزه ملاقات کرد و گفت که دعوت او را برای ملاقات با اعضای خانواده و مدافعان در وینیپگ برای بحث در مورد چگونگی ایجاد یک سیستم هشدار لباس قرمز پذیرفته است. هنوز باید یک تاریخ تنظیم شود.

بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری، در 31 اکتبر 2022 در اتاوا در دوره سوال برمی خیزد.
بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری، با دفتر لیا غازان، نماینده NDP همکاری می کند تا با اعضای خانواده و مدافعان زنان، دختران و افراد دو روحیه بومی مفقود شده و کشته شده در وینیپگ در مورد ایجاد یک سیستم هشدار لباس قرمز ملاقاتی ترتیب دهد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

بلر به سی‌بی‌سی نیوز گفت که اطلاعیه‌های اضطراری در درجه اول تحت صلاحیت استانی است، اما دولت فدرال هنوز نقشی برای ایفای آن دارد.

بلر گفت: «مکانیک واقعی انجام این کار آنقدرها که برخی تصور می کنند پیچیده نیست.

“چالش واقعی در ایجاد یک فرآیند مناسب است که واقعاً به شیوه ای محترمانه، رهبری بومی و صداهای بومی را در تصمیم گیری در مورد استفاده از این هشدار و چگونگی ایجاد آن درگیر کند.”

امیدواری اعضای خانواده باعث تغییر پلیس می شود

بلر گفت که نمی تواند تخمین بزند که چه زمانی ممکن است یک سیستم هشدار لباس قرمز وجود داشته باشد، اما او فوریت را تشخیص می دهد.

وی گفت: «ما کاملا متعهد هستیم که اقدامات لازم برای پایان دادن به بحران را انجام دهیم.

غزه گفت که او ملاقات با بلر را “به خاطر ملاقات” ترتیب نمی دهد و دولت باید راه حل هایی ارائه دهد.

غزه گفت: «زمان آن فرا رسیده است که گوش کنند و با عمل پاسخ دهند.

در طی کنفرانس مطبوعاتی پارلمان هیل در اوایل روز، غزه به خانواده یک دختر 8 ساله تسلیت گفت که بقایای او در منطقه Samson Cree در ماسکواسیس، آلتا، در حدود 85 کیلومتری جنوب ادمونتون، شنبه گذشته پیدا شد. .

رنه گمبلین کاسترکوف مدیر اجرایی مرکز منابع خانواده پاس در پاس، من است.
رنه گمبلین کاسترکوف یکی از مدافعان و اعضای خانواده زن و دختران بومی گم شده و کشته شده است. (اولیویا استفانوویچ/سی بی سی)

رنه گمبلین کاسترکوف یکی از تقریباً دوجین عضو خانواده و مدافعی بود که با غزه در کنفرانس مطبوعاتی برای حمایت از درخواست او برای وضعیت اضطراری ملی حاضر شدند.

مادرش، ایرن گمبلین کاسترکوف، هشت روز پس از تولد 36 سالگی او در 22 اکتبر 1980 کشته شد.

خواهرزاده 27 ساله او، کارا فوسنیو، ژانویه گذشته جسد پیدا شد.

گمبلین کاسترکوف گفت که در هر دو مورد، هیچ عدالتی وجود نداشته است.

او به CBC News گفت که امیدوار است یک اورژانس ملی فراخوانی شود و یک سیستم هشدار لباس قرمز برای افزایش آگاهی و ایجاد تغییر در خدمات پلیس اجرا شود.

گامبلین کاسترکوف، مدیر اجرایی مرکز منابع خانواده پاس-مینیسوین واسکا در پاس، مانیتوبا، گفت: «احساس می‌کنیم که از ما حمایت نمی‌شود».

ما احساس می کنیم که از یک رویکرد آگاهانه تروما استفاده نمی شود.”

در سال 2019، تحقیقات ملی در مورد زنان و دختران بومی گم شده و کشته شده به این نتیجه رسید که خشونت علیه زنان بومی در کانادا یک نسل کشی است.