چرا اجبار ماسک در بیمارستان های سراسر کانادا برداشته می شود؟

این گزیده ای از نظر دوم است، تجزیه و تحلیل هفتگی اخبار سلامت و علوم پزشکی که برای مشترکین ایمیل می شود. اگر مشترک نشده اید، می توانید این کار را با کلیک کردن انجام دهید اینجا.


دستورات ماسک در بیمارستان‌ها، خانه‌های مراقبت‌های طولانی‌مدت و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور برداشته می‌شود، که نشان‌دهنده پایان برخی از آخرین محدودیت‌های بهداشت عمومی باقی‌مانده علیه COVID-19 در کانادا است.

بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان آخرین استان‌هایی هستند که دستورات ماسک جهانی را در مراکز مراقبت‌های بهداشتی لغو کرده‌اند، در حالی که اکثر استان‌های دیگر هم چنین کرده‌اند قبلا آنها را حذف کرد، آنها را به حال خود رها کرد بیمارستان های فردی تصمیم بگیرند، یا احتمالاً به زودی از این روند پیروی خواهد کرد.

اما آنچه برای بیماران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تغییر می‌کند ممکن است مشخص نباشد، زیرا لغو دستورات به معنای پایان کامل پوشش دادن نیست – و مقامات بهداشتی تاکید می‌کنند که در صورت سطوح کووید، این دستورات می‌توانند در آینده به مراقبت‌های بهداشتی بازگردند. رو به بدتر شدن.

دکتر بانی هنری، افسر بهداشت استان بریتیش کلمبیا و رئیس شورای رئیس شورای عالی، “مشخص است که ماسک‌ها در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی مهم هستند، ما همیشه از آنها استفاده کرده‌ایم، و من حامی بزرگ استفاده از ماسک در مواقع مناسب بوده‌ام.” افسران پزشکی بهداشت به سی بی سی نیوز گفتند.

هیچ کس به شما نمی گوید که ماسک نزنید، چیزی که ما می گوییم این است که با دستور یک افسر بهداشت استان دیگر اجباری نیست که همه این کار را همیشه انجام دهند.

کانادایی‌ها می‌توانند انتظار داشته باشند که بسیاری از مناطق بیمارستان‌ها همچنان ماسک زدن را در اتاق‌های اورژانس و بخش‌هایی که بیماران به‌ویژه آسیب‌پذیر دارند، مانند بخش‌های سوختگی و بخش‌های سرطان، تشویق کنند – و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی همچنان احتمالاً در بسیاری از محیط‌های رو به بیمار از آن استفاده می‌کنند.

دکتر ثاقب شهاب، رئیس بهداشت پزشکی ساسکاچوان هفته گذشته به CBC Saskatchewan گفت: “اگر شما بخواهید یا ارائه دهنده شما بخواهد، ماسک ها مطمئناً در دسترس خواهند بود. بنابراین من فکر می کنم که این یک انتقال تدریجی خواهد بود.”

ما واقعا امیدواریم که شیوع بیماری در نتیجه این سیاست افزایش نیابد… اما این چیزی است که من فکر می کنم همه ما باید در به حداقل رساندن این خطر نقش داشته باشیم.”

اما واکنش‌ها به تغییر سیاست متفاوت بوده است و برخی از اتحادیه‌ها و مدافعان مراقبت‌های بهداشتی استدلال می‌کنند که این اقدام مسئولیت‌های بهداشت عمومی را به افراد منتقل می‌کند و حتی می‌تواند برابر با نقض حقوق بشر برای بیماران پرخطر باشد.

یک پرستار کیسه ای را روی پایه بیمارستان برای یک بیمار آماده می کند.
پرستار ثبت نام شده جانل ون هالترن آماده می شود تا از یک بیمار در اورژانس بیمارستان رودخانه هامبر که در 13 ژانویه 2022 خارج می شود. تنظیمات رو به رو (ایوان میتسویی/سی بی سی)

لغو دستورات می تواند فرسودگی مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد

بخشی از استدلال پشت تغییر در سیاست حذف نیاز به کارکنان مراقبت های بهداشتی است که با آن مواجه شده اند فرسودگی شدید در سرتاسر همه‌گیری، به طور مداوم در هر منطقه از بیمارستان ماسک بپوشند – در حالی که همچنان به آنها اجازه می‌دهد این کار را ادامه دهند.

دکتر مایکل گردام، متخصص بیماری های عفونی و مدیر عامل Health PEI گفت: “ما می دانیم که اکثر کارکنان ما، زمانی که آلوده می شوند، در محل کار آلوده نمی شوند، بلکه در جامعه آلوده می شوند.”

“و بنابراین واقعاً زمان این امر فرا رسیده و گذشته است و ما باید به وضعیت جدیدی برسیم که در آن در مواقع لزوم نقاب بپوشیم – اما نه به طور معمول، هر روز و در همه جا.”

دکتر آلون وایسمن، پزشک کنترل عفونت در شبکه بهداشت دانشگاه تورنتو (UHN) و استادیار پزشکی در دانشگاه تورنتو، گفت که حذف دستورات ماسک جهانی در تمام تنظیمات مراقبت‌های بهداشتی احتمالاً به کاهش فرسودگی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند.

“من کاملاً استدلال را آنجا می بینم، زیرا به نظر می رسد یک مانور بسیار کم خطر است. فکر می کنم مهم است که بدانیم اگر به عنوان مثال از کارکنان مراقبت های بهداشتی استفاده کنید، آنها در سه سال گذشته بسیار سخت کار کرده اند.” او گفت.

“و اگر کاری برای کاهش استرس می توانیم انجام دهیم، اگر بتوانید ماسک را در جایی که دیگر لازم نیست و خطر آن بسیار کم است بردارید، فکر می کنم اگر بتوانید این کار را انجام دهید برای کاهش فرسودگی شغلی بسیار مفید خواهد بود.”

تماشا | الزامات ماسک در مراکز مراقبت بهداشتی ساسکاچوان برداشته شد:

دستورات ماسک در ساسک برداشته شد. امکانات سازمان بهداشت و درمان

دستورات ماسک در مراکز بهداشتی ساسکاچوان لغو شده است.

دکتر امش آدالجا، پزشک بیماری‌های عفونی و محقق ارشد در مرکز جانز هاپکینز برای امنیت بهداشتی در بالتیمور، گفت که بیمارستان‌ها باید بتوانند به طور مستقل سیاست‌هایی را برای پوشاندن بسته به سطوح محلی COVID و توصیه‌های متخصص تعیین کنند.

او گفت: «وقتی در مورد فعالیت‌های غیر بیمار صحبت می‌کنید، فکر نمی‌کنم استفاده از ماسک‌ها فایده زیادی داشته باشد.

ماسک زدن افراد در فعالیت‌های مواجهه با بیماران فایده دارد، اما من فکر می‌کنم این چیزی است که هر بیمارستان باید براساس معیارهای محلی تصمیم بگیرد و واقعاً چیزی نیست که دولت لزوماً در آن مشارکت داشته باشد.»

آلبرتا هنوز به ماسک در تنظیمات رو به بیمار نیاز دارد، کبک و انتاریو قوانین پوشش را به بیمارستان‌های فردی واگذار می‌کنند، در حالی که منیتوبا تصمیم گرفته است در حال حاضر همچنان به ماسک در مراکز مراقبت‌های بهداشتی نیاز داشته باشد.

دکتر ابرار کاران، یکی از همکاران بیماری های عفونی در دانشگاه استنفورد و پزشک و محقق در استنفورد، کالیفرنیا، می گوید: «اگر در یک سرویس با نقص ایمنی هستید، این سیاست ها منطقی هستند.

اکنون اینکه آیا ما باید دستورات ماسک را در همه بیمارستان‌ها، برای همه بیماران، در همه خدمات حفظ کنیم، این موضوع قابل بحث‌تر است.

انکولوژیست جراحی، دکتر عثمان حمید، سمت راست، و دکتر پیتر استاتلند، سمت چپ، در 26 مه 2020 به سمت اتاق عمل در بیمارستان عمومی نورث یورک می روند.
انکولوژیست های جراحی، دکتر عثمان حمید، سمت راست، و دکتر پیتر استاتلند، سمت چپ، در ماه می 2020 به سمت اتاق عمل در بیمارستان عمومی نورث یورک می روند. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

بحث اخلاقی بر سر برداشتن ماسک در بیمارستان ها

کاساری گووندر، کمیسر حقوق بشر بریتیش کلمبیا، نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم برای برداشتن پوشش اجباری در مراکز مراقبت‌های بهداشتی مطرح کرد و گفت که این مکان‌ها فضایی هستند که افراد آسیب‌پذیر باید بتوانند برای اولویت‌بندی ایمنی خود – به ویژه در مراکز مراقبت طولانی‌مدت، به آن تکیه کنند.

گاوندر در این باره گفت: «حذف دستورات ماسک تأثیر نامتناسبی بر افراد حاشیه‌نشین، سالمندان و کسانی که از نظر بالینی بسیار آسیب‌پذیر هستند، دارد. بیانیه این هفته.

“این نشان دهنده نقض حقوق آنها برای مشارکت برابر در جوامع ما است.”

تماشا | BC پوشش اجباری در بیمارستان ها و مراقبت های طولانی مدت را برمی دارد:

BC پوشش اجباری در مراقبت‌های بهداشتی و اثبات واکسیناسیون را برای بازدیدکنندگان مراقبت طولانی‌مدت برمی‌دارد

دکتر بانی هنری، افسر بهداشت استانی، روز پنجشنبه اعلام کرد BC در حال پایان دادن به ماسک جهانی خود در مراکز مراقبت های بهداشتی است. بازدیدکنندگان از مراکز مراقبت طولانی مدت و تسهیلات زندگی کمکی نیز دیگر نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر واکسیناسیون COVID-19 نخواهند داشت.

اتحادیه کارمندان عمومی کانادا که نماینده بیش از 200000 کارمند مراقبت های بهداشتی در سراسر کشور است، در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت که برای دولت ها قابل قبول نیست که به کارفرمایان اجازه دهند “ایمنی محل کار را برای کارگران خط مقدم بارگیری کنند.”

مارک هنکوک، رئیس ملی CUPE، گفت: “این مسئولیت اساسی کارفرمایان برای ایجاد یک محیط کار ایمن را نادیده می گیرد.”

سپردن تصمیم گیری در مورد کنترل عفونت در محیط کار به تک تک کارمندان هرگز مشکلی ندارد. این امر به ویژه در یک محیط مراقبت بهداشتی که افراد قبلاً بیمار و در معرض خطر هستند نگران کننده است.

وایسمن گفت که مزیت کلی ناشی از دستورات ماسک جهانی در تمام محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی در این مرحله از همه‌گیری به اندازه گذشته قوی نیست.

او گفت: «آنچه در طول همه‌گیری همه‌گیری دیده‌ایم این است که عوارض و مرگ‌ومیر مرتبط با کووید، احتمال بستری شدن در بیمارستان در صورت ابتلا به کووید، در چند سال گذشته به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.»

“هدف اصلی ما همیشه ایمن نگه داشتن بیماران است… اما مهم است که بدانیم خطر ابتلا به بیماران در چند سال گذشته به دلیل واکسیناسیون، به دلیل عفونت قبلی، به دلیل روش های درمانی به طرز چشمگیری تغییر کرده است.”

دکتر عثمان حمید، انکولوژیست جراحی، یک بیمار را در بیمارستان عمومی نورث یورک در 26 مه 2020 جراحی کرد.
دکتر عثمان حمید، انکولوژیست جراحی، یک بیمار را در بیمارستان عمومی نورث یورک در 26 مه 2020 جراحی کرد. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

وایسمن گفت که ماسک زدن در تمام مناطق پرخطر در بیمارستان‌های UHN باقی خواهد ماند و بیمارانی که وارد بخش‌های اورژانس می‌شوند همچنان باید ماسک بپوشند – اما احتمالاً افراد کمتری این ماسک‌ها را در فضاهای مشترک مانند لابی، راهرو و آسانسور می‌پوشند.

او گفت: «بنابراین در شرایط خاصی که ما فکر می‌کنیم خطر کمتر است، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را مانند گذشته نقاب زده نخواهید دید. “من فکر می کنم که عموم مردم کانادا متوجه خواهند شد که ماسک زدن در مراکز مراقبت های بهداشتی کمتر و کمتر رایج می شود.”

هنری گفت که تغییر چشم‌انداز COVID منجر به کاهش نیاز به سیاست‌های پوشش جهانی شده است، بسیار شبیه به از دستورات ماسک در عموم دور شوید سال گذشته

ما دیگر نیازی به آن سطح اضافی از محافظت دائمی نداریم، به دلیل آنچه که با اپیدمیولوژی در جامعه و تنظیمات مراقبت های بهداشتی خود می بینیم – در حال حاضر هیچ شیوعی در مراقبت های طولانی مدت از آنفولانزا یا آنفولانزا نداریم. کووید [in B.C.]،” او گفت.

بنابراین شرایط متفاوت است و ما باید خود را با آن وفق دهیم، باید به شیوه‌ای عادی‌تر از تعامل بازگردیم.»

یک پرستار قبل از مراقبت از بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان رودخانه هامبر، در تورنتو، در 25 ژانویه 2022 لباس می پوشد.
یک پرستار قبل از مراقبت از بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان رودخانه هامبر در تورنتو، در 25 ژانویه 2022، لباس می‌پوشد. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

در صورت بدتر شدن سطح کووید، احکام ماسک ممکن است بازگردد

کانادا از موج شدید COVID-19 زمستانی اجتناب کرد علیرغم فقدان اکثر محدودیت‌های بهداشت عمومی، فصل شلوغ تعطیلات داخلی و ویروسی که به سرعت در حال جهش است – عمدتاً به لطف سطوح بالای ایمنی هیبریدی از واکسیناسیون و عفونت قبلی.

یک مطالعه کانادایی در مورد کارکنان مراقبت های بهداشتی در کبک منتشر شده در بیماری های عفونی لانست در ژانویه متوجه شد که دو دوز واکسن mRNA و عفونت قبلی Omicron محافظت قابل توجهی در برابر عفونت آینده از زیر متغیرهای Omicron ارائه می دهد.

محققان در مکاتبات جدید در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند که واکسن‌های دو ظرفیتی که برای هدف قرار دادن زیرمجموعه‌های BA.4 و BA.5 Omicron طراحی شده‌اند، همچنین با خطر کمتر عفونت شدید در چندین عضو بعدی خانواده Omicron مرتبط هستند. .

اما سطح بستری شدن در بیمارستان کووید همچنان باقی است سرسختانه بالا در کانادا، با 3268 تخت بیمارستانی که بر اساس آخرین داده های فدرال توسط بیماران کووید در سراسر کشور اشغال شده است، علیرغم اینکه از اواسط ژانویه به تدریج کاهش یافته است.

هنری گفت: “ما هنوز با این کار تمام نشده‌ایم. کووید وجود خواهد داشت و این یک عفونت اضافی است که باعث بیماری می‌شود – به‌ویژه در افراد مسن‌تر، به‌ویژه در افرادی که شرایط مختل کننده سیستم ایمنی دارند.”

زمانی که به فصل تنفسی بعدی می‌رسیم واقعاً مهم خواهد بود که ما دوباره به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا پوشش جهانی در آن دوره زمانی که خطر بالا است، نه فقط برای COVID، بلکه برای آنفولانزا، برای RSV، برای سایر ویروس های تنفسی نیز.

گردام گفت که در حال حاضر لغو الزامات ماسک در بیمارستان‌ها منطقی است، اما بدتر شدن وضعیت کووید یا سایر بیماری‌های تنفسی بعداً می‌تواند آن را تغییر دهد.

“اگر در آینده با شیوع گسترده آنفولانزا یا RSV یا کووید در فصل زمستان مواجه شویم، فکر می کنم کاملا منطقی باشد که ماسک زدن را در بیمارستان ها در مناطق خاصی بازگردانیم و بعد از همه گیرشناسی دوباره آن را برداریم. نشان می دهد که ایمن است.”

شکی نیست که ماسک‌ها در طول همه‌گیری، همراه با سایر اقدامات کنترل همه‌گیری که ما داشتیم، فایده‌ای داشته‌اند… ما باید بفهمیم که این حد وسط چیست.»