کندیس برگن، رئیس کمپین رایانه شخصی مانیتوبا، می‌گوید جوانان در مدرسه در فایل ضبط شده «شستشوی مغزی» شده‌اند.

ضبط فاش شده از رئیس مشترک کمپین انتخاباتی محافظه کاران مترقی مانیتوبا که می گوید بسیاری از جوانان در دانشگاه ها و مدارس “شستشوی مغزی” می شوند، باعث شده است که NDP نظرات دولت در مورد آموزش عمومی را زیر سوال ببرد.

در این کلیپ 78 ثانیه‌ای، شنیده می‌شود که Candice Bergen نماینده سابق مجلس نمایندگان با یک گروه 100 نفری از حامیان جوان رایانه شخصی در یک رویداد خصوصی در مجلس قانونگذاری عصر چهارشنبه صحبت می‌کند.

برگن هیجان خود را از دیدن جوانان در سیاست به اشتراک گذاشت، اما گفت که بسیاری از جوانان درگیر هستند و حق دارند.

برگن در ضبط صدا می گوید: “آنها فکر می کنند نیازی به انجام کاری ندارند. آنها فکر می کنند هر کاری که انجام دهند مهم نیست.”

“بسیاری – نه شما – اما بسیاری از جوانان، صراحتاً، چه در دانشگاه و چه در دوران کودکی در مدرسه، شستشوی مغزی شده اند. این یک چالش است.”

برگن از سال 2008 تا 2023 نماینده منیتوبا سوار بر پورتیج-لیسگار بود و در سال 2022 به عنوان رهبر موقت محافظه کار فدرال خدمت کرد. او در فوریه گذشته از کرسی خود در مجلس عوام استعفا داد و برای کمک به رهبری کمپین انتخاباتی PC Manitoba در ماه مارس امضا کرد.

برگن در سخنرانی خود در روز چهارشنبه از حامیان جوان PC در این رویداد به دلیل مشارکت در سیاست تشکر کرد و گفت که مشارکت آنها دلگرم کننده است.

با این حال، NDP این پیشنهاد را که جوانان شستشوی مغزی می شوند را دوست نداشت.

لیزا نایلور، معاون حقوقی حزب کمونیست ملی و معاون کمیته مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه به خبرنگاران در خارج از مجلس قانونگذاری گفت: «از نظر من، این حمله به سیستم مدارس دولتی ما است، این حمله به معلمان است و همه ما باید به شدت نگران این موضوع باشیم.

من می خواهم خیلی واضح بگویم که مربیان کودکان ما را شستشوی مغزی نمی دهند، بلکه به آنها آموزش می دهند.

یک زن در حال صحبت با مطبوعات نشان داده شده است.
لیزا نایلور، MLA NDP و معاون رئیس کمیته، گفت که اظهارات برگن یک حمله به سیستم مدارس دولتی منیتوبا است. (CBC)

نایلور گفت که ضبطی از کل سخنرانی برگن در اختیار ندارد، اما افزود که متن اظهارات او «واقعاً نباید مهم باشد».

در بیانیه‌ای به CBC News، برگن به اظهارات او اشاره نکرد، اما گفت که ضبط فاش شده لحظه‌ای از سخنرانی او را حذف می‌کند که در آن او از همه جوانانی که صرف‌نظر از وابستگی‌های سیاسی خود درگیر سیاست می‌شوند، قدردانی می‌کند.

در بیانیه آمده است: «تعجبی نیست که NDP بحث مثبت و الهام‌بخشی را که من با جوانان درگیر داشتم، قطع و بچسباند.

“بسیاری از جوانان از سیاسی بودن آشکار در بسیاری از موقعیت ها دلسرد می شوند – و من از جوانان خدمات محور به خاطر تمایل آنها برای دفاع از آنچه معتقد هستند، حتی زمانی که ممکن است از همسالان خود منفی دریافت کنند، تمجید می کنم.”

هدر استفانسون، نخست وزیر، در رویداد خصوصی روز چهارشنبه با چندین عضو PC MLA شرکت کرد. نیلور از نخست‌وزیر خواست اظهارات برگن را در دوره سوال روز پنجشنبه محکوم کند.

کوین کلاین وزیر محیط زیست و آب و هوا در پاسخ به نیلور این اتهام را «تبلیغات انتخاباتی» رد کرد.

وی گفت: ما سیاست کثیف را تحمل نخواهیم کرد.

نظرات “درباره”

نلو آلتومار، NDP MLA برای Transcona، گفت که نظرات برگن نشان دهنده بی احترامی به مربیان و جوانان منیتوبا است.

“این نگران کننده است. اگر این چیزی است که پشت درهای بسته می گویند، این دولت PC با آموزش عمومی چه خواهد کرد؟” آلتومار پرسید.

هدر استفانسون، نخست وزیر، پس از دوره سوال روز پنجشنبه با خبرنگاران صحبت نکرد.