گسترش 30 میلیون دلاری می تواند تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان گریس وینیپگ را سه برابر کند

دولت منیتوبا در حال توسعه نزدیک به 30 میلیون دلاری است که تعداد تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان گریس را افزایش می دهد.

این پروژه تا 20 تخت دیگر به بخش مراقبت های ویژه 10 تخته ای موجود در بیمارستان وینیپگ غربی اضافه می کند. این بودجه صرف ابتکار بنیاد بیمارستان گریس برای گسترش ICU خواهد شد.

آدری گوردون، وزیر بهداشت، گفت که نیاز واضحی به گزینه های مراقبت بیشتری برای بیماران بدحال وجود دارد.

گوردون در ادامه گفت: «ما این را حتی در طول همه‌گیری همه‌گیر دیدیم، که به ظرفیت ICU بیشتری نیاز داشتیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که گریس قادر است نه تنها به همه‌گیری‌ها یا شرایط اضطراری، بلکه به طور کلی به نیازهای جمعیت پاسخ دهد. مصاحبه با CBC News

مشخص شده است که آنها به ظرفیت ICU بیشتری نیاز دارند و ما بسیار خوشحالیم که از این طرح حمایت می کنیم.

نخست وزیر هیتر استفانسون روز یکشنبه این خبر را اعلام کرد. اکتبر گذشته، او به مراسم جشن بنیاد گریس گفت که دولتش با این بنیاد در کمپین خود برای ICU جدید همکاری خواهد کرد.

نمای بیرونی دو دیوار از بیمارستان گریس در غرب وینیپگ.
بیمارستان گریس شش تا 10 تخت مراقبت های ویژه اضافی دریافت خواهد کرد و ساخت بخش مراقبت های ویژه توسعه یافته قرار است در تابستان 2024 آغاز شود. (Trevor Brine/CBC)

گوردون گفت، این پروژه 30 میلیون دلاری همچنین بخش مراقبت های ویژه را مدرن می کند و مراقبت های دریافتی بیماران را با اضافه شدن حدود 33000 فوت مربع فضای اضافی و بازسازی شده افزایش می دهد.

کار طراحی به زودی آغاز می شود و انتظار می رود ساخت و ساز در تابستان 2024 آغاز شود. اندازه توسعه هنوز تصمیم گیری نشده است.

گوردون گفت که استان “به ارزیابی” ادامه خواهد داد که آیا تخت های مراقبت های ویژه بیشتری فراتر از گسترش گریس مورد نیاز است یا خیر.

وزیر بهداشت گفت: همانطور که قبلاً بارها گفته‌ام، بحث بهبود مستمر است و بهبود مستمر نیز به معنای مواردی مانند گسترش خدمات است.

“اگر ما پس از اضافه کردن شش به 10 ارزیابی کنیم [beds] که ما به موارد بیشتری نیاز داریم، سپس برای بررسی بیشتر به دولت بازخواهد گشت.”

عرضه تخت ICU نوسان داشته است

دولت محافظه‌کار مترقی در گذشته به دلیل تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه در وینی‌پگ با انتقاداتی روبرو بوده است.

این تعداد از 73 تخت در اوایل سال 2017 به 63 تخت سه سال بعد کاهش یافت. سازمان بهداشت منطقه ای وینیپگ در آن زمان از این کاهش دفاع کرد و گفت که به جای آن انواع تخت های دیگر را اضافه می کند: به ویژه برای بیماران قلبی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند، تخت های با نظارت بیشتر و دسته جدیدی از تخت های میانی که قبلاً وجود نداشت.

پس از آن برخی از فضاهای مراقبت های ویژه اضافه شد و با شروع همه گیری COVID-19، وینیپگ 72 تخت داشت. ده‌ها تخت مراقبت‌های ویژه موقت برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به بیمارستان‌ها اضافه شد.

این استان در حال حاضر دارای 102 تخت از این نوع است.

گوردون گفت که هر نیروی اضافی مورد نیاز برای پشتیبانی از تخت‌های جدید در گریس از طریق طرح 200 میلیون دلاری فعلی دولت برای اضافه کردن 2000 کارمند مراقبت‌های بهداشتی تامین خواهد شد.

بیمارستان وینیپگ غربی، مانند بسیاری دیگر از مراکز مراقبت های بهداشتی در استان، به دلیل کار زیاد کارمندان، تعداد بالای کارمندان خالی و حجم بالای بیماران تحت فشار قرار گرفته است.

در ماه مارس، 45 پزشک در نامه ای به وزیر بهداشت نسبت به عدم نظارت بر بیماران در بخش بستری دارو پس از ساعت کاری به دلیل کمبود پرسنل در گریس هشدار دادند.

در جاهای دیگر در وینیپگ، کار روی توسعه 141 میلیون دلاری بخش اورژانس بیمارستان سنت بونیفاس در حال انجام است. این استان همچنین 50 میلیون دلار برای یک کمپین جمع آوری کمک مالی 100 میلیون دلاری با هدف ارائه فناوری جدید جراحی و تشخیصی به مرکز علوم بهداشتی متعهد شده است.